• ΑΛΕΞ-ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Σάκης Τανιμανίδης στους Athenian Times: Τα 4 tips της επιτυχίας, οι νέοι, τα Media και... πολιτική


''Αυτή η συνέντευξη που θα διαβάσετε δεν θα είναι σαν τις άλλες.''. Αυτό είπα μέσα μου, καθώς έγραφα τις ερωτήσεις που θα κάναμε στον Σάκη Τανιμανίδη. Όταν έφτασε η μέρα να πάμε στο γραφείο του για να συζητήσουμε, αυτή η σκέψη μου έγινε βεβαιότητα, καθώς από τις απαντήσεις που λαμβάναμε, αντιληφθήκαμε με μεγάλη ικανοποίηση την αμεσότητα του λόγου του, την ακριβολογία των διατυπώσεών του και τις διορατικές επισημάνσεις για τους νέους και τις προοπτικές που διανοίγονται στα νέα εργασιακά πεδία. Τον ευχαριστούμε για τον πολύτιμο χρόνο που μας διέθεσε και την αυθόρμητη και πηγαία υποδοχή που μας επιφύλαξε.



Από την υλοποίηση του ονείρου σας και δικού σας concept, του World Party, μέχρι την παρουσίαση του Survivor, που είναι η εκπομπή με τον υψηλότερο μ.ο. τηλεθέασης στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, πώς αποτιμάτε την μέχρι τώρα τηλεοπτική σας διαδρομή; Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;


So far…so good, που λένε οι ξένοι! (γέλια)

Είμαι περισσότερο από ικανοποιημένος, αλλά και ευγνώμων, από την μέχρι τώρα τηλεοπτική μου πορεία, η οποία αν το σκεφτείς είναι μόνο 6 χρόνια! Είμαι πιπίνι για τα τηλεοπτικά στάνταρ ακόμα! (γέλια)


Πράγματι είχα την χαρά να γευτώ αρκετές επιτυχίες σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, αλλά δεν εστιάζω σε αυτό, με αποπροσανατολίζει. Επίσης παίρνω μεγαλύτερη ικανοποίηση από την διαδικασία της δημουργίας/δουλειάς παρά από την γλύκα της προηγούμενης επιτυχίας. Το επόμενο βήμα, λοιπόν, είναι το ίδιο με το προηγούμενο, που ήταν το ίδιο με το πιο προηγούμενο...δημιουργική σκέψη και αρκετή δουλειά!




Πώς κρίνετε την νεολαία σήμερα; Σε ποιους τομείς επιχειρηματικής δράσης θα συμβουλεύατε τους νέους να σταδιοδρομήσουν;


Ναι, έχω ακούσει την κριτική που γίνεται στους νέους του σήμερα. «Δεν τους νοιάζει τίποτα, εμείς παλιά είχαμε ιδανικά, ζήσαμε πολυτεχνείο», «είναι αποβλακωμένοι πάνω στα κινητά τους», «δεν επικοινωνούν μεταξύ τους», κτλ.

Ανόητες απόψεις των «μεγάλων» για μια γενιά που είναι αντικειμενικά η πιο έξυπνη, η πιο ευαισθητοποιημένη και εγώ θα πω η πιο επικοινωνιακή! Ναι, είναι η πιο επικοινωνιακή, απλά το κάνει με άλλους τρόπους, μέσα από το κινητό, μέσα από το WhatsApp. Το κάνει όταν παίζει Fortnite και ο 10χρονος πιτσιρίκος παίζει και μιλάει ταυτόχρονα με 9 φίλους του online...με 9!!! Αυτό είναι σίγουρα επικοινωνία! Απλά επειδή κάτι δεν το καταλαβαίνουμε δεν σημαίνει ότι είναι λάθος.

Και τα νέα παιδιά όμως πρέπει να καταλάβουν ότι ζουν σε μια μοναδική για τον πλανήτη μας εποχή, όπου ποτέ ξανά ένας άνθρωπος δεν είχε τόσες επιλογές στα χέρια του για να πετύχει αυτό που θέλει, χάρη στην τεχνολογία. Ποτέ ξανά ένας 19χρονος δεν μπορούσε να γίνει εκατομμυριούχος γράφοντας κώδικα για μια καινούργια υπηρεσία που επεξεργάζεται πιο εύκολα τις online πληρωμές, ούτε ένας 14χρονος να γίνει STAR κάνοντας αστεία βιντεάκια στο Youtube! Έχετε όλα τα εργαλεία για να κάνετε πραγματικότητα τα όνειρά σας...χρησιμοποιήστε τα!


Οι τομείς επιχειρηματικότητας που μπορούν οι νέοι να κάνουν πραγματική διαφορά είναι αυτοί που «σηκώνουν» την μεγαλύτερη τεχνολογική αναβάθμιση (και αυτοί είναι πολλοί). Οτιδήποτε έχει να κάνει με την βελτίωση/δημοκρατικοποίηση μιας υπηρεσίας μέσα από το internet, την εξέλιξη των προιόντων με AI, αλλά και τον τουρισμό (αφού είμαστε στην Ελλάδα), είναι πιστεύω οι hot περιοχές για «ψάξιμο».



Στα ελληνικά ΜΜΕ υπάρχει χώρος για καινοτόμες εκπομπές αντίστοιχων του διαδικτύου, που θα ανεβάσουν και πάλι την ακροαματικότητά τους αλλά και θα έχουν προστιθέμενη κοινωνική αξία;


Σχετικά με τα ΜΜΕ, δηλαδή την τηλεόραση όπως καταλαβαίνω την ερώτησή σου, θα πρέπει να δούμε σε ποιο κοινό απευθύνεται για να πούμε στην συνέχεια εάν χωράει καινοτομία. Και η αλήθεια είναι ότι ο μεγάλος όγκος του τηλεοπτικού κοινού είναι οι μεγαλύτερες ηλικίες, που δεν αλλάζουν έυκολα συνήθειες. Κάτι που πάει καλά στο Youtube, δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα κάνει επιτυχία και στην τηλεόραση.

Περισσότερη καινοτομία χωράει στο ίδιο το μέσο από το οποίο παρακολουθούμε περιεχόμενο, παρά στο περιεχόμενο του μέσου. Δηλαδή για παράδειγμα αντί για τηλεόραση πλέον βλέπουμε Netflix. Εκεί μαζί με την αλλαγή του μέσου έρχεται και το διαφορετικό περιεχόμενο. Με αυτό σαν βάση συζήτησης δεν σημαίνει πως και στην ίδια την τηλεόραση δε χωράει καινοτομία...εδώ κάναμε το World Party, μια ξεκάθαρα youtubeική εκπομπή και έκανε επιτυχία.




Ακούστηκε ότι σας προτάθηκε να εμπλακείτε στις εθνικές ή αυτοδιοικητικές εκλογές. Είναι μία τέτοια προοπτική στα σχέδιά σας;


Είμαι πολιτικοποιημένος και παρακολουθώ στενά τις εξελίξεις, όχι τόσο σε κομματικό επίπεδο, αλλά στο πρακτικό τους κομμάτι. Δηλαδή, με ενδιαφέρει να υπάρχει βελτίωση στην καθημερινότητα των πολιτών, να λύνονται προβλήματα και η κοινωνία να εξελίσσεται.


Είμαι του αποτελέσματος, δεν ασχολούμαι με στρατόπεδα, πλευρές και πολλή θεωρία. Κάνε τη δουλειά σου σαν πολιτικός, φέρε αποτελέσματα και εγώ μαζί σου. Και νομίζω ότι και ο περισσότερος κόσμος κουράστηκε με την πολλή θεωρία.

Προσωπικά δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μου να ασχοληθώ ενεργά με την πολιτική. Θα σου πω όμως και κάτι ακόμα που ισχύει πάντα: «ποτέ μη λες ποτέ»!


Ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας ενός τηλεανθρώπου όπως εσείς που συντελέστηκε με πολύ γρήγορους ρυθμούς;


Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και πρακτικός στην απάντησή μου:


1. Ασχολήσου με κάτι που σε εξιτάρει

2. Βάλε στόχους. Όχι πολύ μακρινούς όμως, πάρε το κάθε βήμα με τη σειρά. Κάνε καλά αυτό που έχεις μπροστά σου. Μόλις το κατακτήσεις, κάνε καλά και το επόμενο, κτλ. Όλα τα βήματα μαζί, εκτελεσμένα σωστά, θα σε πάνε μακριά.

3. Δούλεψε πολύ, δούλεψε πρωί βράδυ για να υλοποιήσεις το κάθε βήμα. Εαν η δουλειά σου δεν γίνει η καθημερινή σου ψύχωση, τότε κάποιος άλλος που θα το θέλει και θα δουλέψει περισσότερο θα το κάνει καλύτερα και πιο γρήγορα.

4. Δούλεψε έξυπνα. Δεν αρκεί να δουλεύεις πολύ, πρέπει η εργασία σου να φέρνει και αποτέλεσμα.




Πόσο έχει επηρεάσει την προσωπική και οικογενειακή σας ζωή η υψηλή δημοφιλία που απολαμβάνετε;


Θα σου πω ένα μυστικό...η δημοφιλία, η αναγνωρισιμότητα και οι σέλφι συνηθίζονται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι νομίζεις. Δεν είναι κάποιο σημαντικό γεγονός πλέον ότι αν πάω μέχρι το σούπερ μάρκετ θα μου πουν και 10 περαστικοί ένα «γεια». Είναι σίγουρα πολύ όμορφο και κάθε φορά που με χαιρετάει κάποιος νιώθω ευλογημένος για την αγάπη που παίρνω από τον κόσμο, αλλά εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι η αναγνωρισιμότητα δεν επηρεάζει τις οικογενειακές μου σχέσεις, ούτε την προσωπική μου ζωή. Μόλις επιστρέψω στο σπίτι θα κάνω ακριβώς τα ίδια που κάνουμε όλοι...θα κάνω έναν καφέ, ίσως παραγγείλω delivery, θα ξαπλώσω με το σώβρακο στον καναπέ, και θα βάλουμε να δούμε καμιά σειρά με την Χριστίνα ή θα καλέσουμε φίλους για να αράξουμε.




Πώς έχει ενταχθεί στην ελληνική κουλτούρα μέχρι σήμερα και πώς έχει λειτουργήσει στους Έλληνες θεατές-επισκέπτες το Museum of Illusions, ένα αληθινά καινοτόμο project, που φέρατε στην Ελλάδα με τον κ. Μίλτο Καμπουρίδη; Από την μέχρι τώρα λειτουργία του αποκομίσατε σταθερά κριτήρια αποδοχής και μονιμότητας μια τέτοιας μουσειακής εκδοχής;


Ανοίξαμε με το Μίλτο το Museum of Illusions πριν από 1 χρόνο και λίγους μήνες, και τους πρώτους 12 μήνες μας επισκέφθηκαν πάνω απο 200.000 φίλοι! Είμαστε πολύ χαρούμενοι με την αγάπη που έχει δείξει ο κόσμος στο μουσείο, και ακόμα πιο χαρούμενοι που βλέπουμε τόσο κόσμο να περνάει καλά! Δε θα έλεγα όμως ότι αυτό συνδέεται με την ελληνική κουλτούρα, αλλά περισσότερο με τα δεδομένα του σήμερα.


Ο κόσμος πλέον θέλει να βγαίνει από το σπίτι του για να ζήσει εμπειρίες. Έχουμε όλο και λιγότερους λόγους να βγούμε από το σπίτι μας. Με το Netflix, τις online αγορές, τα video-games, το internet και φυσικά τα smartphone μας θα μπορούσαμε να μη βγούμε ποτέ! Οπότε όταν θα βγει ο άλλος, θα βγει για να ζήσει κάτι που δεν μπορεί να ζήσει στο σπίτι του...μία εμπειρία! Και μία μοναδική, πολύ fun, τέτοια εμπειρία είναι και το Museum of Illusions, που σε λίγο καιρό θα ανοίξουμε και στην Θεσσαλονιίκη.





Μόλις προχθές η Γερουσία των ΗΠΑ με σχεδόν ομόφωνη ψήφο αναγνώρισε την Γενοκτονία των Αρμενίων από τους Τούρκους, όπως είχε κάνει άλλωστε προ μηνών και η Βουλή των Αντιπροσώπων. Είχε προηγηθεί παρόμοια αναγνώριση από την Βουλή της Γαλλίας αλλά και άλλων χωρών. Ως γόνος μεγάλης και ιστορικής Ποντιακής οικογένειας με σημαντική προσφορά στην ίδρυση του προσκυνήματος της Παναγίας Σουμελά και με πατέρα συγγραφέα πολλών σχετικών βιβλίων και εκπρόσωπο των Ποντίων παγκοσμίως, πώς εξηγείτε το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει προωθήσει και πετύχει όπως οι Αρμένιοι την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων που έγινε την ίδια περίοδο;


Τώρα αγγίζεις τις πιο ευαίσθητες χορδές μου, αφού μεγάλωσα σε ένα σπίτι που μύριζε Πόντο... από τον τανωμένο σορβά της γιαγιάς, μέχρι την καθημερινή ενασχόληση του πατέρα μου με τα ποντιακά σωματεία και τον αγώνα τους για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων. Τεμέτερον παιδί είμαι κι εγώ.

Αυτό που έχει σημασία στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι το πως κατάφεραν οι Αρμένιοι να πετύχουν εν μέρει την αναγνώριση της γενοκτονίας τους, αλλά το τί μπορεί να γίνει από εδώ και μπρος από το Ελληνικό κράτος για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων. Τα πράγματα εδώ δεν είναι άσπρο-μάυρο, αφού σε αυτό το επίπεδο τα ζητήματα είναι γεωπολιτικά όπου ρόλο παίζουν διεθνείς σχέσεις, στρατηγικές ολόκληρων κρατών και συμμαχιών. Είναι, λοιπόν, μια πολύπλοκη διαδικασία με μακρύ χρονοδιάγραμμα. Το ένα πράγμα που μπορώ να εστιάσω ως βασικό για τα επόμενα βήματα είναι το να γίνει το ζήτημα ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ για την Ελλάδα. Η λέξη «προτεραιότητα» έχει μεγάλη δύναμη!

2.png

follow us on Instagram @atheniantimes.gr

"Νέα άποψη σε Αθηναϊκούς καιρούς"
- ΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ -
Εικόνα1.png
LACREDI LOGO.png
- ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ -
  • Black Facebook Icon
  • Instagram
Εικόνα1.png
Εικόνα1.png