• ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Epicloth: Το ''Προξενιό" Μόδας και Τέχνης από ένα ελληνικό brand που δεν είναι σαν τα άλλα


Photo Credits είναι Μαρια Κουτρουμπη | Στέφανος Κιττάκης | Epicloth

Κάθε έφηβος άνδρας στην διαδικασία του αυτοκαθορισμού του, έχει περάσει μία φάση ενδυματολογικής αναζήτησης και εξερεύνησης. Άλλοτε αυτή είναι επιτυχής, άλλοτε όχι. Τον προβληματισμό μου αυτόν, ψυχανεμίστηκε  η αδερφή μου, η οποία κάποια πρωτοχρονιά μου έκανε δώρο το ποσέ "Leopink" από την Epicloth. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ξαναδεί ποσέ σαν αυτό. Τότε, το brand έκανε τα πρώτα του βήματα. Τώρα λοιπόν, ξανασυναντιόμαστε. Μιλήσαμε με τον συνιδρυτή του, Κωνσταντίνο Μπέριο, για το story της εταιρίας, αλλά και για όσα θα ακολουθήσουν. Τον ευχαριστούμε πολύ.



Όλες οι μεγάλες ιδέες σύμφωνα με τον αστικό μύθο ξεκινούν μέσα από ένα γκαράζ ή κατά την διάρκεια κατανάλωσης αλκοόλ. Η δική σας ιστορία ποια είναι;


Ο μύθος ενδυναμώνεται λοιπόν και από την δική μας ιστορία, η οποία ξεκίνησε μια καθημερινή πριν περίπου 3 χρόνια, σε ένα μικρό μπαρ στο οποίο συχνάζαμε. Πίνοντας δύο μπιράρες και κουβεντιάζοντας, ο Κωνσταντίνος μου πέταξε μία ιδέα από τις πολλές που ανταλλάσσαμε εκείνο τον καιρό: να προσλάβουμε μία σχεδιάστρια, που θα μας δημιουργήσει ορισμένα έξαλλα σχέδια, τα οποία θα πουλάμε online σε μαντηλάκια για το πέτο. Μάλιστα, είχε ήδη αγοράσει ένα domain, το happypocketsquares.com, που έχουμε ακόμα. Είχαμε συζητήσει και είχαμε ψιλό-ξανά-αρχίσει πολλές ιδέες, αλλά ποτέ με σιγουριά. Μόλις όμως άκουσα αυτό ήμουν σίγουρος. Η ιδέα ήταν όσο απλή και όσο τρελή χρειαζόμασταν. Παρότι τελικά κατέληξε σε κάτι πολύ πιο σύνθετο, εκείνη η αρχική ιδέα ήταν αρκετή για να μας πείσει να ξεκινήσουμε. Ας μην δίνουμε όμως πολλά εύσημα δημιουργικότητας στο αλκοόλ, γιατί τότε θα είχαμε καλές ιδέες κάθε μέρα για τα τελευταία 15 χρόνια.




Στο project σας δώσατε το όνομα “Epicloth”. Πώς συνδέεται η λέξη αυτή με αυτά που εσείς προσφέρετε; Ποια είναι η φιλοσοφία και το όραμά σας;


Είναι συχνή εσφαλμένη αντίληψη ότι το όνομα Epicloth προέρχεται από το αγγλικό epic και το cloth. Αλλά η αλήθεια είναι, ότι το Epi-cloth προέρχεται από την ελληνική πρόθεση Έπι- και την λέξη cloth, σημαίνοντας: το cloth/ύφασμα που βρίσκετε πάνω ή κοντά σου. Παρ’όλα αυτά σίγουρα το γεγονός ότι το epic κρύβεται εκεί μέσα δεν ήταν σύμπτωση.


Έτσι λοιπόν συνδέεται με την φιλοσοφία μας: να δημιουργήσουμε απλές, ελεύθερες κοπές υφάσματος, σε οποιοδήποτε σχήμα και μέγεθος, διακοσμημένες με μοναδικά έργα τέχνης. Όπως αναλύσαμε σε βάθος στην ομιλία μας στο TEDxAUAthens πέρυσι, το σημαντικό για εμάς είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα συντριπτικά διαφορετικά από ό,τι βλέπουμε στον χώρο της μόδας μέχρι σήμερα.





Η απόσταση από τις σπουδές του Πολιτικού Μηχανικού μέχρι την σύνθετη ενδυματολογική και καλλιτεχνική δημιουργία είναι μεγάλη. Ποια ήταν η καθοριστική στιγμή που αποφασίσατε να επιδοθείτε και επαγγελματικά σε αυτήν την δραστηριότητα;


Ως μηχανικός είχα τον ίδιο στόχο με αυτόν που έχουμε σήμερα στο Epicloth: να σχεδιάζουμε δημιουργικές λύσεις στα προβλήματα που παρατηρούμε, απλώς στο Epicloth το εφαρμόζουμε στο χώρο της μόδας. Η αλήθεια είναι, ότι η δουλειά του μηχανικού σε φέρνει πολύ κοντά στην διαδικασία της δημιουργίας ενός σύνθετου αντικειμένου από ορισμένες βασικές ύλες και με ορισμένες απλές τεχνικές και αυτό είναι κάτι που μας έχει επιτρέψει να έχουμε μεγάλη κατανόηση της παραγωγής και να κινούμαστε πολύ δημιουργικά, γρήγορα, και διαφορετικά στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Ο Σώτος προέρχεται και αυτός από έναν τομέα απολύτως ξένο σε οποιαδήποτε τέχνη και δημιουργία (ειδικά ενδυματολογική): τα οικονομικά. Όπως καταλαβαίνεις και οι δύο δεν είχαμε απολύτως καμία ιδέα του τι κάναμε σε αυτόν τον χώρο, διαφωνούμε μέχρι και σήμερα σχεδόν σε κάθε απόφαση, αλλά αυτό είναι και κάτι που μας έχει βοηθήσει πραγματικά, διότι με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε τα πάντα από δύο πολύ φρέσκιες και διαφορετικές κατευθύνεις και η συνεχής διαφωνία μας έχει αναγκάσει να εξετάζουμε κάθε άποψη. Επομένως όταν σπάνια συμφωνούμε ξέρουμε ότι έχουμε βρει την σωστή απάντηση. Πάντως και για τους δύο υπήρχε ενίοτε μια συνεχής ανησυχία να δημιουργήσουμε κάτι καινούριο, αλλά η καθοριστική στιγμή που αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το συγκεκριμένο project ήταν ακριβώς η στιγμή εκείνης της έμπνευσης στο μπαρ.




Από τη βυζαντινή εποχή, αλλά κυρίως επί Φραγκοκρατίας η μεταξοσκωληκοτροφία και η παραγωγή μεταξιού ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη, κυρίως στην Πελοπόννησο, η οποία ονομάζεται και Μοριάς, εξαιτίας της κάποτε ευρείας καλλιέργειας του ομώνυμου δένδρου (μουριά) και της εκτροφής μεταξοσκωλήκων. Βλέπετε να υπάρχει προοπτική ανάπτυξης εγχώριας παραγωγής ή η Κίνα έχει κυριαρχήσει;


Όσο ορισμένα brands σαν εμάς θεωρούν σημαντική την δέσμευση να κατασκευάζουν τα προϊόντα τους από Ελληνικό μετάξι η προοπτική ανάπτυξης της εγχώριας παραγωγής θα είναι δυνατή. Πράγματι, όπως ακούμε από τους παραγωγούς μας, τα τελευταία χρόνια brands σαν το Epicloth, που αναπτύσσονται σε πωλήσεις εντός της χώρας αλλά ειδικά και στο εξωτερικό έχουν αυξήσει την ζήτηση και έχουν αναζωογονήσει αυτή τη βιομηχανία, ειδικά στο Σουφλί που και αυτό έχει σημαντική ιστορία εκτροφής μεταξοσκωλήκων.


Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητη και η σοβαρή αντιμετώπιση που υπάρχει από βιομηχανίες, όπως του Κου Τσιακίρη στο Σουφλί, που κατασκευάζει τα μεταξωτά του Epicloth, καθώς παρουσιάζουν ένα σπάνιο για την χώρα μας επαγγελματισμό και επενδύουν σε σύγχρονα μηχανήματα που βοηθούν στην ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα της πρώτης ύλης. Όσο λοιπόν, το ελληνικό μετάξι γίνεται πιο ανταγωνιστικό και διατηρεί την ποιότητά του ως ένα από τα καλύτερα μετάξια του κόσμου, θα μπορούμε και εμείς να προσφέρουμε ένα εξαιρετικό προϊόν σε όλο και μεγαλύτερο κοινό, μειώνοντας την κυριαρχία των βιομηχανιών της Κίνας και αυξάνοντας τις εξαγωγές της Ελλάδας.








Στην εποχή της ενδυματολογικής απλότητας και ελευθεριότητας, υπάρχει αρκετό ενεργό αγοραστικό κοινό διεθνώς, που θα προσανατολιστεί στην αγορά των εκλεκτών, όντως, προϊόντων της εταιρίας σας;


Η μόδα είναι ένα κυνήγι μεταξύ των τολμηρών που θέλουν να διαφέρουν, δημιουργώντας έτσι νέες τάσεις, και του πιο συντηρητικού κοινού που ακολουθεί αυτές τις τάσεις με την σειρά του, μέχρι την στιγμή που και αυτές να γίνουν διαδεδομένες. Τότε είναι που αυτός ο κύκλος ξεκινάει και πάλι. Η ενδυματολογική απλότητα της στιγμής είναι ένα σημείο αυτού του τροχού που σιγά σιγά γυρνάει με αποτέλεσμα οι τολμηροί να ψάχνουν για κάτι νέο. Αυτό είναι και κάτι που βλέπουμε στις αντιδράσεις του κόσμου με τα σχέδιά μας, ο οποίος ξέρει με μία ματιά ότι αυτό που προσφέρει το Epicloth είναι κάτι που θα τους ξεχωρίσει. Αυτό που σκοπεύουμε είναι να παραμείνουμε σε αυτό το σημείο και να προσφέρουμε πάντα κάτι μοναδικό. Εξάλλου το concept είναι να εκθέσουμε έργα τέχνης, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι έντονα και εκκεντρικά, αλλά στο μέλλον μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό. To σίγουρο είναι, ότι πάντα η τέχνη θα προκαλεί αντιδράσεις.






Η υψηλή αισθητική των προϊόντων σας σίγουρα απευθύνεται σε έναν ενδυματολογικό και κοινωνικό εκλεκτισμό. Τι προτείνετε για να επικοινωνηθεί αυτή η υψηλή αισθητική και σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα;


Ξέρουμε πολύ καλά ότι θέλει τόλμη για να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό. Δεν πιστεύουμε όμως ότι αυτό πρέπει να μεταφράζεται σε εκλεκτισμό. Αντιθέτως μάλιστα, η ενδυματολογική φιλοσοφία του Epicloth είναι να προσφέρουμε την δυνατότητα στον καθένα να εκφράσει την προσωπική του ιδιαιτερότητα με προϊόντα τα οποία δεν ακολουθούν προκαθορισμένα μοτίβα, αλλά αντιθέτως αποτελούν ένα μέσο έκφρασης του χρήστη και όχι του σχεδιαστή. Έτσι τα Epicloth δεν προορίζονται για λίγους, άλλα αποτελούν μια πρόσκληση για όλους μας να τολμήσουμε να εκφράσουμε την μοναδικότητα και την άποψή μας. Αυτή είναι και η πρόσκληση που διαμόρφωσε το motto: Wear a Statement.







Η εταιρεία σας έχει εξελιχθεί δραστικά μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια. Από εδώ και πέρα όμως ποια είναι η πορεία που σχεδιάζετε για το Epicloth;


Είμαστε ακόμα και εμείς έκπληκτοι με την εξέλιξη του Epicloth, από την πρώτη ημέρα που ξεκινήσαμε να πουλάμε τα μαντηλάκια για πέτο σε αυτό το μικρό τραπεζάκι στο Portobello Road, μέχρι τη σημερινή ημέρα όπου τα προϊόντα μας πωλούνται σε δεκάδες καταστήματα από τα ΗΑΕ μέχρι τη Μάλτα και το Βέλγιο. Μέχρι τώρα είχαμε συγκεντρωθεί στην βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας της εταιρείας, αναπτύσσοντας και βελτιώνοντας σταδιακά ορισμένα προϊόντα και αυξάνοντας το δίκτυο και τα κανάλια πωλήσεων. Παρόλα αυτά, εσωτερικά, όλον αυτόν τον καιρό έχουμε πειραματιστεί με πολλά εξαιρετικά πρωτότυπα προϊόντα και υλικά που μέχρι πολύ πρόσφατα θεωρούσαμε, ότι δεν είχε έρθει η ώρα να αποκαλύψουμε. Τώρα όμως, μέσα από την διαδρομή μας, πολλές από αυτές τις ιδέες έχουν ωριμάσει και εξελιχθεί αρκετά, ώστε να είμαστε σε θέση να σκεφτούμε το επόμενο στάδιο. Όλα αυτά συγκεντρώνονται πλέον σε ένα project που εσωτερικά ονομάζουμε Epicloth 2.0 που είναι μια δραστική αναθεώρηση της γραμμής μας και θεωρούμε πως θα ενδυναμώσει όλα αυτά που ο κόσμος έχει αγαπήσει στο Epicloth. Προφανώς δεν έχει έρθει η ώρα να ανακοινώσουμε ακριβώς τι σκοπεύουμε να αλλάξουμε, αλλά το σίγουρο είναι ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα εμφανιστεί μία νέα σειρά προϊόντων με πολύ bold νέα σχέδια, πανέμορφες λεπτομέρειες, πλούσια παρουσίαση και υλικά, αλλά πολύ σημαντικότερα σχήματα τα οποία πιστεύουμε πως θα επαναπροσδιορίσουν τον ορισμό του ενδύματος.





2.png

follow us on Instagram @atheniantimes.gr

"Νέα άποψη σε Αθηναϊκούς καιρούς"
- ΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ -
Εικόνα1.png
LACREDI LOGO.png
- ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ -
  • Black Facebook Icon
  • Instagram
Εικόνα1.png
Εικόνα1.png