• ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

AMMOUSA Beer: Από το υπόγειο εργαστήριο ενός σπιτιού, στις διεθνείς διακρίσεις



Η μπίρα είναι κάτι παραπάνω από ένα ποτό, για όσους την απολαμβάνουν. Αυτοί έχουν να σου πουν ατελείωτες ιστορίες, που ξεκίνησαν με την φράση "πάμε για καμιά μπίρα;". Ο Γιώργος Ντάνος, δημιουργός της AMMOUSA English I.P.A., διαθέτει αυτό που ψάχνουμε όλοι σε έναν ζυθοποιό: Το mindset ότι ο ζύθος, δεν είναι μόνο για να σε ξεδιψάει. Είναι, με τα δικά του λόγια: "μεταφορά γευστικής εμπειρίας". Ο κ. Ντάνος μίλησε στους Athenian Times, για την "γέννηση" του ονείρου του, την δύσκολη πορεία στην ανταγωνιστική αγορά, την γρήγορη διάκριση σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, αλλά και για το μέλλον της AMMOUSA, που ξεκίνησε από το υπόγειο εργαστήριο του σπιτιού του. Τον ευχαριστούμε πολύ!




Κύριε Ντάνο, τι σας παρακίνησε να δημιουργήσετε μία μπίρα κατηγορίας IPA, μέσα στα τόσα είδη, που ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα και παγκοσμίως; Έχετε διαπιστώσει ότι το καταναλωτικό κοινό στρέφεται προς αυτό το είδος και ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της AMMOUSA;



Το ότι ασχολήθηκα στην αρχή με μία μπίρα κατηγορίας Ι.Ρ.Α. ήταν τελείως τυχαίο. Ουσιαστικά η AMMOUSA English I.P.A. δημιουργήθηκε για έναν διαγωνισμό. Το 2017 ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Ζυθοποιών Ελλάδος, διοργάνωσε τον 2ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ερασιτεχνικής ζυθοποίησης, όπου πήρα την απόφαση να συμμετέχω. Ο διαγωνισμός αφορούσε δύο τύπους μπίρας, την “Tropical Stout” και την “ENGLISH IPA”, έτσι άρχισα να διαβάζω και να συγκεντρώνω στοιχεία και υλικά για αυτές τις δύο κατηγορίες μπίρας.


Η αλήθεια είναι ότι μέσα μου ήμουν λίγο διστακτικός, διότι οι μπίρες, που είχα φτιάξει έως τότε δεν είχαν δοκιμαστεί από άλλους πλην του στενού μου οικογενειακού κύκλου, που δεν ήμουν σίγουρος ότι θα μου έλεγαν την αντικειμενική τους άποψη. Καταλάβαινα ότι ήταν καλές, δεν ήξερα όμως αρκετά βασικά πράγματα, διότι δεν είχα παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο ή δεν είχα κάνει κάποια εκπαίδευση. Ό,τι έμαθα ήταν από την βιβλιογραφία, το διαδίκτυο και τις ερωτήσεις στα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου μέσω του φόρουμ. Παρόλα αυτά, διάβασα αρκετά και πάλι… έριξα πολύ ξενύχτι και όταν ολοκλήρωσα τις συνταγές μου, πολύ βαθιά μέσα μου ένιωθα ικανοποιημένος, ιδίως όταν τις δοκίμασα πραγματικά πίστεψα ότι είχα δημιουργήσει κάτι πολύ καλό, δεν είχα άποψη αν ήταν ικανό για βράβευση, αλλά ήμουν πολύ ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα.



Στην εκδήλωση που έγινε στο σινέ Άλιμος στις 11/06/2017, όταν ο πρόεδρος του συλλόγου ο Μιχάλης Χαρίτος ανακοίνωσε τα αποτέλεσμα, πραγματικά ήταν μία απίστευτη προσωπική στιγμή για μένα. Απέσπασα το 1ο βραβείο στην κατηγορία Tropical Stout με τη μέθοδο All Grain/BIAB και το 2ο βραβείο στην κατηγορία English I.P.A. με τη μέθοδο All Grain/BIAB. Η συγκίνηση που ένιωσα ήταν τεράστια γιατί κατάφερα να δημιουργήσω κάτι που ήταν αποδεκτό και αρεστό στο κόσμο.


Σίγουρα το καταναλωτικό κοινό στρέφεται προς διάφορα άλλα είδη μπίρας -όχι συγκεκριμένα σε Ι.Ρ.Α.- γιατί έχει ανάγκη νέα αρώματα και νέες γεύσεις. Πλέον η μπίρα δεν είναι αναψυκτικό και δεν είναι μόνο καλοκαιρινό ποτό, δεν είναι απλά για να σε ξεδιψάει, αλλά αντιθέτως έχει την δυνατότητα να σου δίνει απλόχερα μία παλέτα αισθήσεων, αρωμάτων και γεύσεων.


Η AMMOUSA English I.P.A. είναι μία μπίρα με 5,50% αλκοόλ, έχει βαθύ συννεφώδες χάλκινο χρώμα και έντονα σύνθετη γεύση με αρώματα από εσπεριδοειδή, πεπόνι και καρπούζι.


Αρώματα που πλημμυρίζουν ολοκληρωτικά τον ουρανίσκο προκαλώντας μια έντονη γευστική διαδρομή μέσα από άνθη και φρούτα και τελειώνοντας με την ιδανική πικράδα των λυκίσκων. Συνδυάζεται εξαιρετικά με ψητό κρέας και γενικά με αλμυρές ή πικάντικες γεύσεις πλούσιες σε καρυκεύματα και μπαχαρικά.





Η δημιουργία σας αυτή προήλθε από οικογενειακή παράδοση ή είναι παντελώς δική σας επίνευση; Από πού παράγεται η πρωτότυπη αυτή ονομασία;



Η δημιουργία της AMMOUSA δεν προέρχεται από οικογενειακή παράδοση. Εγώ είμαι μηχανικός και όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 2016, όταν τυχαία δοκίμασα φρέσκια μπίρα από μικροζυθοποιό. Εκεί κατάλαβα την διαφορά γεύσης/ποιότητας και συνειδητοποίησα, ότι η μπίρα δεν είναι μόνο όπως την ξέραμε και όπως την είχαμε συνηθίσει έως τότε. Κάνοντας μια μικρή έρευνα, κατάλαβα ότι είναι εφικτό να φτιάξεις «σπιτική» μπίρα και ξαφνικά ένα απόγευμα είπα το εξής απλό… «γιατί όχι;» και πήρα την απόφαση να ξεκινήσω να φτιάχνω μπίρα.


Πήρα αυτή την απόφαση, ενώ δεν ήξερα καν από τι αποτελείται η μπίρα, δεν ήξερα καν ότι έχει νερό. Όμως δεν φοβήθηκα να ασχοληθώ.. δεν φοβήθηκα να ονειρευτώ και να πω «θέλω να φτιάξω την καλύτερη μπίρα του κόσμου».


Κάπως έτσι γεννήθηκε η AMMOUSA, η οποία δεν είναι απλά μία μπίρα, αλλά είναι η υλοποίηση μιας σκέψης, το αποτέλεσμα μίας προσπάθειας, η πραγματοποίηση ενός ονείρου. Είναι μία επιβεβαίωση και μία επιβράβευση για το τι μπορεί να πετύχει ο καθένας μας (κάπου στο υπόγειο ενός σπιτιού), αν έχει όρεξη για γνώση και δημιουργία.


Το όνομα AMMOUSA ήταν μία έμπνευση της στιγμής. Ήταν το αποτέλεσμα συναισθημάτων που ένιωθα δοκιμάζοντας τις δημιουργίες μου. Συναισθήματα που μοιάζουν με αυτά όταν είσαι σε μία αμμώδη παραλία κοιτάζοντας την θάλασσα ή όταν είσαι με την μούσα σου. Από αυτό τον συνδυασμό συναισθημάτων προέκυψε η AMMOUSA.




Ποια ήταν η υποδοχή που επιφύλαξαν οι Πατρινοί και συμπατριώτες σας ευρύτερα στην AMMOUSA;



Παρόλο που η AMMOUSA με την επαγγελματική της μορφή είναι περίπου ένα χρόνο στην αγορά, η ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι περίμενα. Ιδιαίτερα στον τόπο μου, στην Πάτρα, χωρίς ιδιαίτερη διαφήμιση αγκαλιάστηκε από το καταναλωτικό κοινό και από τα καταστήματα εστίασης και επίσης τοποθετήθηκε κατευθείαν και σε δύο τοπικές αλυσίδες S/M (Ανδρικόπουλος και Ρουμελιώτης).


Η όλη ανάπτυξη δεν είχε γίνει μέσω κάποιου δικτύου διανομέων ή με την βοήθεια κάποιας διαφημιστικής καμπάνιας ή έχοντας στήσει κάποιο business plan, αλλά έγινε με πολύ προσωπική δουλειά, με σωστές επιλογές και ακολουθώντας το ένστικτό μου. Πριν από οποιαδήποτε συνεργασία, πρώτα «απαιτώ» μία γευστική δοκιμή και εφόσον τους αρέσει θα συνεργαστούμε. Η AMMOUSA δεν είναι ένα προϊόν που «με το ζόρι» θα είναι στο εστιατόριο, στην κάβα μας ή μπυραρία γιατί απλά πρέπει να είναι… Η AMMOUSA θα είναι γιατί πρώτα θα αρέσει στον ιδιοκτήτη ή στον υπεύθυνο και μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει, όχι να «πουλήσει» την AMMOUSA, αλλά να μεταφέρει την γευστική εμπειρία που ένοιωσε. Αυτή είναι ας πούμε η «στρατηγική» που έχω:  «μεταφορά γευστικής εμπειρίας!!!»


Και με αυτόν το τρόπο πώλησης είναι πλέον και σε διάφορες επιλεγμένες κάβες & εστιατόρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κρήτη, Μύκονο, Πόρο, Άνδρο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και συνεχίζει…


Μάλιστα προς μεγάλη μου χαρά και τιμή, επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε και στον κατάλογο του Hilton Athens HOTEL για το εστιατόριο OASIS Bar + Grill.





Η AMMOUSA σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε χρόνο ρεκόρ δηλαδή, διακρίθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς και έλαβε σπουδαία βραβεία, που δεν έχουν λάβει παρόμοια προϊόντα μεγάλης χρονικής «σταδιοδρομίας». Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά της εν σχέσει με τις άλλες μπίρες που διαγωνίστηκαν;



H AMMOUSA English I.P.A. έχει διακριθεί και βραβευτεί από πέντε διαφορετικούς διαγωνισμούς στα τέσσερα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα :


• Το 2017 πήρε την 2η θέση στο Πανελλήνιο διαγωνισμό οικιακής ζυθοποίησης που έγινε από τον Σύλλογο Ερασιτεχνών Ζυθοποιών Ελλάδος.


• Το 2018 πήρε ένα αστέρι στον παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας Greatasteawards που έγιναν στο Λονδίνο. Βραβεύτηκε και χαρακτηρίστηκε μία από τις καλύτερες του κόσμου.


• Τον Ιούνιο του 2019 πήρε την υψηλότερη διάκριση κερδίζοντας το Πλατινένιο βραβείο στο διαγωνισμό γεύσης-ποιότητας Olymp Awards - Food and Drinks Competitions 2019, συνεχίζοντας και μετά τη βράβευση στα Great Taste Awards 2018 το ταξίδι της στον κόσμο των γεύσεων


• Τον Νοέμβριο του 2019 κέρδισε Double Gold Medal στον παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας μπίρας European Beer Challenge που έγινε στο Λονδίνο.


• Τον Φεβρουάριο το 2020, βραβεύτηκε με την πρώτη θέση στην κατηγορίας της στην γευστική δοκιμή, από το περιοδικό Beer & Bar magazine.


Από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με την ζυθοποίηση είχα σαν σκέψη και σαν στόχο, να συνδυάσω, δύο διαφορετικές ίδιες τέχνες, την τέχνη της μπίρας με την τέχνη του φαγητού και να δημιουργώ μπίρες ιδιαίτερης γεύσης και αρώματος, που να σου συμπληρώνει ή να σου αναδεικνύει το φαγητό. Ίσως τελικά αυτό την κάνει να ξεχωρίζει, το ότι έχει δημιουργηθεί για να συνοδεύει κυρίως κάποιο φαγητό και όχι απλά για να σε ξεδιψάει.





Αποταθήκατε στους αρμόδιους δημόσιους φορείς για την ενίσχυση της πράγματι πολύ δημιουργικής σας προσπάθειας; «Αγκαλιάζει» το ελληνικό και ευρωπαϊκό σύστημα χρηματοδότησης καινοτόμων προϊόντων προσπάθειες σαν την δική σας;



Ακόμη δεν έχω ασχοληθεί με κάποιου είδους χρηματοδότηση. Όλα έχουν γίνει πολύ γρήγορα και πολλές φορές δεν προλάβαινα τις εξελίξεις. Είναι όμως κάτι που στο επόμενο διάστημα θα με απασχολήσει. Είμαι υπέρ της χρηματοδότησης καινοτόμων και δημιουργικών προσπαθειών γιατί βοηθάει στα αρχικά στάδια αλλά και γενικότερα στην εξέλιξη.




Από άρθρα έγκυρων site προκύπτει ότι συνεργάζεστε πλέον με την ΛΟΥΞ, μεγάλη και ποιοτική εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών της Αχαΐας. Πώς εξελίσσεται αυτή η συνεργασία; Θα βρίσκουμε πλέον την AMMOUSA στο κοντινό μας Super Market, όπως και τα προϊόντα της ΛΟΥΞ;



Η εμπορική συνεργασία της AMMOUSA English IPA με τη «Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ» θα επιτρέψει την ενδυνάμωση της παρουσίας της σε ολοένα και περισσότερα σημεία πώλησης σε διάφορες περιοχές της ελληνικής επικράτειας, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών.


Έχοντας και οι δυο εταιρείες στο ιστορικό τους σημαντικές διακρίσεις σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς και προερχόμενες από την ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας, τόσο η Λουξ όσο και η μπίρα AMMOUSA μέσω της νέας εμπορικής συνεργασίας τους, αναδεικνύουν την επιχειρηματική δυναμική της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας, αλλά και τη σημασία της αποκεντρωμένης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό την ξεχωριστή απόλαυση που εγγυώνται τα προϊόντα τους.


Η Λουξ συμπληρώνοντας 70 χρόνια πορείας στην αγορά αποδεικνύει ότι η παράδοση και η καινοτομία, που συνιστούν τη φιλοσοφία της, επιτρέπουν τη δυναμική παρουσία της εντός κι εκτός συνόρων, επιστέγασμα της οποίας αποτελεί η σταθερή προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στα αναψυκτικά και στους χυμούς λουξ που βασίζονται σε αυθεντικές συνταγές και στη χρήση ελληνικών πρώτων υλών κατ’ απόλυτη προτεραιότητα. Η παρουσία της εταιρείας έχει εξαπλωθεί σε 75.000 σημεία πώλησης και υποστηρίζεται από περισσότερους από 500 αντιπροσώπους ενώ έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα με πωλήσεις σε 27 χώρες και στις 5 ηπείρους.


Η συνεργασία αυτή θα βοηθήσει ώστε στην επόμενη 5ετία η AMMOUSA να είναι στην αγορά με 3-4 ακόμη μπίρες για νέες γευστικές εμπειρίες.




2.png

follow us on Instagram @atheniantimes.gr

"Νέα άποψη σε Αθηναϊκούς καιρούς"
- ΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ -
Εικόνα1.png
LACREDI LOGO.png
- ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ -
  • Black Facebook Icon
  • Instagram
Εικόνα1.png
Εικόνα1.png